De eerste weken in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irene Bij - WaarBenJij.nu De eerste weken in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irene Bij - WaarBenJij.nu

De eerste weken in Thailand

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 April 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Ik ben weer ergens ver weg, en dus weer tijd om jullie op de hoogte te houden!
De eerste week dat ik in Bangkok zit is enorm snel gegaan! Nadat ik alleen het weekend had om me echt goed voor te bereiden op m'n vertrek, omdat ik op vrijdag nog mijn toets had, is het allemaal een beetje hectisch verlopen.
Maar op maandag vertrok ik dan toch echt richting Thailand voor 10 weken.
Papa en mama brachten me naar Schiphol, en vanaf daar ben ik eerst alleen naar Zürich gevlogen. Op Zürich waren er nog 2 andere meiden die ook dezelfde minor gaan doen als ik, en vanaf Zürich heb ik met hun gereisd.

Mijn eerste indruk van Thailand is warm en klam! Het is hier zo mogelijk nog warmer dan in Ghana, en ook de luchtvochtigheid is hoger.
Na een hele nacht gereisd te hebben waren we kapot, en ik heb eerst een paar uur op mijn bed gelegen nadat ik mijn koffer de trap op gezeuld had naar de 2e verdieping.

Mijn eerste volle dag in Thailand was meteen het begin van het Thais nieuwjaar, en dit hebben we meteen op de traditionele manier meegevierd! Watergevechten in de straten. Khao San Road is een hele bekende uitgaansstraat hier, en daar zijn wij dan ook heen gegaan om Songkran te vieren.
Op de tweede dag van Songkran zijn we naar de Dusit Zoo geweest, waar wij ons meer de attractie voelden, aangezien iedereen van ons foto's aan het maken was.
Op de derde en laatste dag van Songkran zijn we naar de tempel Wat Arun geweest.

Het eerste weekend hebben we ook in Bangkok doorgebracht. Eerst zijn we naar de chatuchak weekend market geweest, waar je alles wel zo'n beetje kan vinden wat je nodig hebt! Toen we hier wel uitgekeken waren, en bijna bezweken van de hitte zijn we naar ons hostel gegaan wat er prima uitzag. 's avonds hebben we erg lekker Indiaas gegeten, en daarna zijn we naar een skybar geweest met echt een fantastisch uitzicht over de stad. Hierna zijn we nog uitgeweest.
Het plan voor zondag was om naar het Grand Palace te gaan, maar omdat een paar zich niet lekker voelden, en we eigenlijk allemaal wel redelijk brak waren hebben we maar besloten om een massage te nemen en daarna weer terug naar ons hostel bij de campus te gaan.

De eerste schoolweek was meteen erg intensief, met lange dagen en vermoeidheid. Op donderdag gingen we naar een presentatie van de oud minister van onderwijs, en op vrijdag hadden we een uitstapje gepland door Stenden naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand.

Op zaterdag zijn we weer naar Bangkok gegaan en hebben we de ultieme toerist uitgehangen. We zijn op een boottaxi gegaan en zijn hier op verschillende plekken uitgestapt en rondgekeken. Hierna zijn we nog naar een enorme mall geweest, waar we nog niet de helft van gezien hebben.
Aangezien we hier niet alleen voor ons plezier zijn, hebben we het zondag rustig aan gedaan, en zijn we voor school bezig geweest.

Maandag begon meteen goed met Thaise les, wat echt haast niet te doen is, aangezien het een toontaal is, en het een heel ander schrift heeft. 's middags hadden we een heel interessant uitstapje naar DASTA, wat een overheidsinstelling is voor sustainable en community gerelateerd toerisme.

Voor de rest zitten we vooral veel op school, maar vrijdag en zaterdag gaan we op onze eerste echt fieldtrip naar Bang Nam Phueng, waar ik erg veel zin in heb!!!

Sorry voor het lange verhaal, maar je maakt ook erg veel mee zo.

  • 27 April 2016 - 15:57

    Erwin Van Der Bij:

    Mooi verhaal, Irene. En wat de lengte van het verhaal betreft, het kan mij niet lang genoeg wezen!

  • 27 April 2016 - 16:45

    Fam. Cuijpers:

    Leuk verslag Irene! Je benoemt veel wat we "kennen". Waar ook wij geweest zijn of ook gedaan hebben. We volgen je. Groet!

  • 27 April 2016 - 20:44

    Ellen:

    Heerlijk om je reisverslagen te lezen. Verheug me al weer op het volgende.

  • 28 April 2016 - 13:02

    Elly Van Den Bosch:

    wat leuk Irene dat jij ons deelgenoot maakt van jouw belevenissen. Lieve groet van ons.

  • 28 April 2016 - 14:31

    Gerrit. Wentzel:

    Leuk! Ben benieuwd naar je volgende verslag. Geniet vooral.

  • 30 April 2016 - 11:43

    Henk Kleinlugtenbelt:

    Heel erg leuk. irene.
    Wel spannend zeker?
    Hopen dat je erg blijft genieten. Lieve groet,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1001
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 24 Juni 2016

Studiereis naar Thailand

16 Januari 2013 - 02 Juli 2013

Mijn studiereis naar Ghana

Landen bezocht: